Określenie pozycjonowanie lokalne stosuje się do specjalnego trybu pozycjonowania. Zazwyczaj decydują się na nie firmy, które ograniczają swoją działalność do konkretnego regionu, licząc na ewidentne zyski w tym obszarze. Ze względu na niezbyt rozległy zasięg, ten rodzaj pozycjonowania nie wymaga ponoszenia wyjątkowo dużych kosztów. Witryny objęte takim procesem pozycjonowane są w obrębie danej miejscowości bądź innego rejonu, na przykład powiatu czy województwa. Z tego powodu kampania opłaca się bardziej, może być też krótsza lub bardziej intensywna za taką samą cenę.
Pozycjonowanie lokalne dotyczy tych wszystkich fraz, które obok słowa lub słów wybranych w odniesieniu do branży, zawierają jeszcze nazwę miasta bądź regionu. Dzięki temu każda z fraz od razu jest „lokalizowana” w konkretnym miejscu na mapie, co pozwala wybranej grupie klientów na łatwe pozyskanie dostępnych dla nich produktów i usług. Działalność prowadzona w danym regionie jest od razu właściwie widziana i doceniana, ponieważ poprzez użycie fraz niezwykle łatwo jest ją wyszukać. Nie chodzi jedynie o strony lokalne, ale o wykorzystanie wyszukiwarek przez mieszkańców obszaru objętego takim pozycjonowaniem. Oczywiście zanim strona zostanie wypozycjonowana, niezbędne jest przeprowadzenie wstępnego rozeznania oraz dokonania optymalizacji już gotowych elementów. Gwarantuje to w miarę dobre wyniki już od samego początku prac, przy czym nie traci się zbędnych środków na promowanie niezoptymalizowanej strony.
Kolejną z zalet, jakie posiada pozycjonowanie stron na frazy regionalne, jest dość szybkie docieranie do klientów będących w pobliżu zarówno dzięki metodom tradycyjnym, jak i nowoczesnemu marketingowi internetowemu. To optymalna opcja dla osób, które chcą działać jednocześnie na tych dwóch rynkach w celu osiągnięcia optymalnych zysków. Przy okazji pozycjonowania i optymalizacji, dana witryna trafia również do katalogów i serwisów lokalnych – to dodatkowa forma promocji, przy bardziej „konserwatywnym” podejściu klientów sprawdzająca się lepiej, niż umieszczenie strony na maksymalnych pozycjach na listach wyszukiwania.