Pozycjonowanie lokalne strony jako narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie lokalne strony jako narzędzie marketingowe

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem wśród właścicieli małych przedsiębiorstw cieszy się szeroko rozumiane pozycjonowanie lokalne, czyli działania optymalizacyjne, skupione przede wszystkim wokół konkretnej lokalizacji.

Bez wątpienia jest to rozwiązanie godne zainteresowania i polecenia, niemniej jednak realizację tego przedsięwzięcia najlepiej zlecić profesjonalistom, czyli doświadczonym pozycjonerom.

 

Pozycjonowanie lokalne a wybór urządzeń

 

Internet to podstawowe źródło informacyjno-komunikacyjne, z którego można korzystać zarówno poprzez standardowy komputer czy laptop, jak i za pomocą urządzeń mobilnych.

Pozornie wydawać się może, że wybór urządzenia jest w tym przypadku bez znaczenia, jednakże rzeczywistość weryfikuje to stwierdzenie dowodząc, że ranking fraz wyszukiwanych za pomocą komputerów i urządzeń mobilnych jest zupełnie inny.

W tym momencie pojawia się pytanie, kiedy stosować pozycjonowanie lokalne, by działanie to zapewniło pożądane efekty?

Pierwszym krokiem jest określenie profilu działalności oraz jego faktycznego zasięgu. Zadanie to na pozór wydaje się dość łatwe, jednakże wymaga odpowiednich umiejętności oraz fachowych narzędzi pozycjonująco-optymalizujących.

Każdego dnia tysiące osób przeglądają internet w poszukiwaniu określonych usług. Wielu z nich w terminie późniejszym korzysta z wybranej propozycji, nie mniej jednak są też tacy, którzy szukają wyłącznie informacji lub przeglądają zasoby sieci ze względu na zwykłą ciekawość.

Przykładem obrazującym tę kwestię mogą być szeroko rozumiane restauracje. Przeważająca większość internautów poszukuje informacji o tego typu placówkach, które znajdują się w konkretnej lokalizacji, najczęściej zawężanej do określonej miejscowości. Pozycjonowanie z frazą „restauracje” to działanie, którego efekty będą słabe, powodem takiej sytuacji jest wspomniana lokalizacja, a raczej brak. Rozszerzając frazę o nazwę miejscowości, czyli korzystając z narzędzia, jakim jest pozycjonowanie lokalne, zakres działania zostaje automatycznie zawężony, zwiększając szansę na pożądane wyniki realizowanej optymalizacji.

Zobacz też:

Dodaj komentarz