Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie stron internetowych może być realizowane w różny sposób. Obok standardowego pozycjonowania, które pozwala wypromować witrynę na płaszczyźnie globalnej, istnieje pozycjonowanie lokalne, oscylujące wokół lokalnych słów kluczowych i adresowane przede wszystkim do osób, które poszukują usług lub produktów dostępnych w konkretnym miejscu.

Przykładem obrazującym wspomniane pozycjonowanie lokalne może być fraza „kosmetyczka Bydgoszcz”. Pierwszy człon wskazuje na świadczone usługi, natomiast drugi precyzyjnie określa lokalizację firmy. Dla osoby poszukującej kosmetyczki w obrębie Bydgoszczy lub najbliższych okolic, jest to optymalne rozwiązania.

Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie lokalne jest realizowane przez różnych pozycjonerów i obejmuje różne przedsiębiorstwa, często działające w tym samym obszarze i branży. Niepodważalny jest więc fakt, że fraza „kosmetyczka Bydgoszcz” jest niewystarczająca, poza tym istnieje ryzyko, że zostanie ona wykorzystana przez innego pozycjonera.

W dobie, gdy wszystko powinno być dobre, tanie i znajdować się w dogodnej lokalizacji, pozycjonowanie lokalne okazuje się bardzo ważnym narzędziem, zwłaszcza, gdy firma świadczy usługi adresowane dla odbiorców z konkretnego regionu. Należy jednak pamiętać, że działania pozycjonujące powinny oscylować wokół atrakcyjnych i unikalnych fraz, bardzo ważna jest także odpowiednia budowa strony, jej przejrzystość i komunikatywność.

Zobacz też:

Leave a Comment