Jak dotrzeć do klientów z okolicy?

Jak dotrzeć do klientów z okolicy?

 

Pozycjonowanie stron internetowych to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają właściciele stron internetowych o charakterze informacyjno-usługowych. Działanie to pozwala umieścić daną witrynę w czołówce wyników wyszukiwania, zwiększając jednocześnie szansę na zainteresowanie stroną, a docelowo pozyskanie nowych klientów.

W przypadku małych firm o zasięgu lokalnym, doskonałym rozwiązaniem okazuje się pozycjonowanie lokalne, oscylujące przede wszystkim wokół lokalnych słów kluczowych. Inaczej rzecz ujmując, standardowe frazy powinny być dopełnione określeniem wskazującym na lokalizację i obszar działania przedsiębiorstwa.

 

 

Pozycjonowanie lokalne a działania marketingowe

 

Każda firma dąży do określonych celów, zwracając przy tym szczególną uwagę na rozwój zawodowy i finansowy. Ważną funkcję na tej płaszczyźnie spełniają szeroko rozumiane działania marketingowe, do których należy także pozycjonowanie stron internetowych.

Szczególną grupę stanowią przedsiębiorstwa o zasięgu lokalnym, w których przypadku optymalnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne. Zasadniczo rozwiązanie to nie różni się od standardowego pozycjonowania, istnieją jednak elementy, które w swoisty sposób wyróżniają tę alternatywę. Mowa tu przede wszystkim o odpowiedniej optymalizacji on-site.

W przypadku pozycjonowania lokalnego bardzo ważne jest określenie lokalizacji firmy, czyli umieszczenie w nagłówkach oraz w treści strony. Nie można także zapominać o umieszczeniu pełnego adresu wraz z numerem telefonu na stronie, wykorzystując w tym celu specjalne znaczniki.

Przykładowo, dokonując pozycjonowania z frazą „fryzjer Poznań” można w przejrzysty i czytelny sposób określi nie tylko usługi danej firmy, ale przede wszystkim obszar jej działania.

Warto wspomnieć, że dane teleadresowe można umieścić także w wizytówce firmy – dzięki tej alternatywie potencjalny internauta już w momencie przeglądania wyników otrzymuje dane teleadresowe firmy. Wizytówkę warto także zamieszczać na innych stronach, uwzględniając przy tym ogólnodostępne witryny o charakterze informacyjnym.

Zobacz też:

Dodaj komentarz