Co daje pozycjonowanie lokalne?

Co daje pozycjonowanie lokalne?

Określenie pozycjonowanie lokalne stosuje się do specjalnego trybu pozycjonowania. Zazwyczaj decydują się na nie firmy, które ograniczają swoją działalność do konkretnego regionu, licząc na ewidentne zyski w tym obszarze. Ze względu na niezbyt rozległy zasięg, ten rodzaj pozycjonowania nie wymaga ponoszenia wyjątkowo dużych kosztów. Witryny objęte takim procesem pozycjonowane są w obrębie danej miejscowości bądź innego rejonu, na przykład powiatu czy województwa. Z tego powodu kampania opłaca się bardziej, może być też krótsza lub bardziej intensywna za taką samą cenę.

Pozycjonowanie lokalne dotyczy tych wszystkich fraz, które obok słowa lub słów wybranych w odniesieniu do branży, zawierają jeszcze nazwę miasta bądź regionu. Dzięki temu każda z fraz od razu jest „lokalizowana” w konkretnym miejscu na mapie, co pozwala wybranej grupie klientów na łatwe pozyskanie dostępnych dla nich produktów i usług. Działalność prowadzona w danym regionie jest od razu właściwie widziana i doceniana, ponieważ poprzez użycie fraz niezwykle łatwo jest ją wyszukać. Nie chodzi jedynie o strony lokalne, ale o wykorzystanie wyszukiwarek przez mieszkańców obszaru objętego takim pozycjonowaniem. Oczywiście zanim strona zostanie wypozycjonowana, niezbędne jest przeprowadzenie wstępnego rozeznania oraz dokonania optymalizacji już gotowych elementów. Gwarantuje to w miarę dobre wyniki już od samego początku prac, przy czym nie traci się zbędnych środków na promowanie niezoptymalizowanej strony.

Kolejną z zalet, jakie posiada pozycjonowanie stron na frazy regionalne, jest dość szybkie docieranie do klientów będących w pobliżu zarówno dzięki metodom tradycyjnym, jak i nowoczesnemu marketingowi internetowemu. To optymalna opcja dla osób, które chcą działać jednocześnie na tych dwóch rynkach w celu osiągnięcia optymalnych zysków. Przy okazji pozycjonowania i optymalizacji, dana witryna trafia również do katalogów i serwisów lokalnych – to dodatkowa forma promocji, przy bardziej „konserwatywnym” podejściu klientów sprawdzająca się lepiej, niż umieszczenie strony na maksymalnych pozycjach na listach wyszukiwania.

Zobacz też:

Dodaj komentarz